Eerste resiverslag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marije&Rick - WaarBenJij.nu Eerste resiverslag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marije&Rick - WaarBenJij.nu

Eerste resiverslag

Door: Marije&Rick

Blijf op de hoogte en volg Marije&Rick

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na zo’n 20.000 km gevlogen, 3.00 km gereden en ook behoorlijk wat kilometertjes gelopen te hebben leek het ons wel tijd voor ons eerste reisverslag.

De vlucht naar Nieuw-Zeeland was lang en we hadden de eerste paar dagen best wat moeite met het tijdverschil van 12 uur. Zie ook de foto’s van de eerste week waarop dat prima is geillustreerd door onze witte onuitgeslapen koppen. Het eerste wat ons opviel was dat het een stuk relaxter en rustiger is dan in Nederland, dat terwijl je in de grootste stad van het land bent. Na 2 dagen bijgekomen te zijn en Auckland verkend te hebben zijn we in onze huurauto gestapt en zijn we naar de Bay of Islands gereden (de naam zegt genoeg) en hebben we dolfijnen gespot en zijn we naar wat verlaten stranden gegaan waar we gelijk behoorlijk zijn verbrand, de vellen komen nu nog van m’n oorlellen af.
Vooral de natuur is hier echt prachtig en het autorijden alleen al is een hele belevenis, na elke bocht wil je weer stoppen en foto’s nemen en zit je toch stiekem te kijken of er niet ineens hobbits achter de heuvels vandaan komen. Het links rijden is ook nog steeds wennen, toen we aankwamen op het vliegveld en we in de eerste de beste taxi gingen stapte Rick gelijk aan de bestuurderskant in waarop de taxichauffeur achterin ging zitten en zei dat hij naar het centrum gebracht wilde worden.
Daarna hebben we in korte tijd veel gereden en gedaan, we hebben een wandeltocht gemaakt door een bos met bizar grote kauri bomen, naar een stad geweest met natuurlijke geisers die 20m hoog spuiten, wat van de Maori cultuur opgesnoven en in een verrassend leuk museum geweest (ja, echt waar). Vanuit Wellington hebben we de ferry genomen naar het zuidereiland en nu zijn we net terug van een 4-daagse trekkingtocht langs de kust van het Abel Tasman National Park. Een prachtige tocht waarbij je door het oerwoud en over het strand van de ene spartaanse camping camping zonder douche en warm water naar de andere loopt maar die wel aan de meest mooie stranden lagen. Je moest ook rekening houden met de verschillende getijden omdat je diverse plekken alleen kon oversteken als het laagtij was waardoor je soms om 5 uur s’ochtends moest opstaan wat dan wel weer heel erg mooi is omdat je dan alle tijd hebt om de zonsopgang te zien. Het was ongeveer 4 uur lopen per dag wat prima te doen was geweest zonder blaren, pittige hoogteverschillen en de zware backpacks (tentje, slaapzakken en eten zelf meenemen). Het was een zware maar hele mooie tocht waar Rick nog steeds van aan het nagenieten is door de jeuk van de 65 muggenbulten alleen al op benen, armen en voeten. Denk dat 100 muggenbulten nog een voorzichtige schatting is aangezien ze zelfs op de meer intiemere plekken zitten (muggen houden blijkbaar van toiletten).
We hebben toen een paar dagen wat rustiger aan gedaan, lekker op het strand gelegen, heerlijk gegeten en heerlijke lokale wijntjes gedronken. We zijn nu bij kennissen in Christchurch waar we een dagje blijven en genieten van de gastvrijheid en het is ook erg lekker om even in een normaal bed te slapen ipv in een tentje.
Hierna gaan we naar de westkust wat gletsjers bekijken.

Liefs,
Rick en Marije

• 04 Februari 2013 - 09:16

Francien:

Ben jaloers!!!!!! Behalve dan op die muggenbulten... ;-)
    En super mooie foto's! Geniet ervan!
    kus

• 04 Februari 2013 - 09:26

Judy:

Hoi lieverds, wat hebben jullie al een hoop gedaan en beleefd! En wat een prachtige foto's zeg! Vind jullie stoer met je wandeltochten en dagen zonder warme douches, wel lekker om dat dan af te wisselen met een paar dagen wijntjes aan het strand! Kijk nu al uit naar jullie volgende verslag, geniet samen! Liefs van Roy en Judy

• 04 Februari 2013 - 10:28

Anneke Sanders:

Wat fijn om te lezen hoe julie het naar je zin hebbenen heerlijk washet om je gisteren ff aan de tel te hebben,geniet verder lieve kinderen,alles goed hier <3 mam

• 04 Februari 2013 - 11:09

Louise:

Wow ziet er zo gaaf uit!! En stoer man die tocht! Leuk om te lezen :D Veel plezier nog xxxx Lou

• 04 Februari 2013 - 12:13

Corrie En Cor Mooyenkind:

Lieve Marije en Rick,
    Jullie reisverslag zojuist met plezier gelezen, alleen problemen om de foto's goed op het scherm te krijgen.
    Corrie zal aan Anneke wel vragen hoe een en ander moet gebeuren.
    Wat de muggenbeten betreft is dit voor mij (Cor) geen land om te bezoeken.
    Nog heel veel plezier ennieuwe indrukken toegewenst door Corrie en Cor

• 04 Februari 2013 - 12:50

Aran :

Heel vet Lijd!!
    Hele mooie foto's ook, je ziet direct dat jullie een goede camera mee hebben. Vet ook die zeeleeuw die ff goed voor de foto ging zitten. Het blijft bizar om jou op nerd sandalen te zien Lijd, ik neem aan dat je die voor de foto's ff snel hebt aangedaan en dat je normaal gewoon op je stiletto's door de rimboe loopt ;).
    Heel gaaf allemaal en ik geniet mee, ga verder hiermee en tot het volgende verslag!
    kus ook aan Rick en doe de groeten aan Gandalf !

• 04 Februari 2013 - 14:02

Pien:

Hi lieve rick en marije!

Wat een vette foto's! Lache dat verhaal van die taxi chauffeur. Heel veel plezier en ik bem ben benieuwd naar het vervolg! Dikke kus

• 04 Februari 2013 - 16:39

Rietje:

Rick en Marije, wat een onderneming van jullie, zo gaaf als ik die foto's zie en het verslag lees.
    Dit doe je volgens mij maar 1 keer in je leven, leuk dat jullie nu bij Helen en Loek zijn.
    Misschien heeft Helen wel een middeltje voor de muggenbeten.
    Hou ons op de hoogte, vind het onwijs leuk.
    Knuffel,

Rietert.

• 04 Februari 2013 - 17:38

Ome Henk:

Ben blij dat jullie toch ook mooie sneeuw hebben gezien, al was het maar in de verte. Zou toch verschrikkelijk zijn als je dat zou missen. Hier was het ontzettend mooi de afgelopen weken en ik begrijp best dat jullie er van baalden niet thuis te zijn. Maar ach.. volgende winter wordt ook mooi moet je maar denken.
    He kanjers, geniet he daar! En vergeet maar even dit kouwe kille landje.

• 04 Februari 2013 - 20:22

Lilian:

Lieverd,
    Wat een super mooie foto's nu al!! Jullie zijn echt aan het genieten heerlijk en wat komisch met de taxichauffeur. Hahah hij zal het wel vaker meemaken. Gelukkig rusten jullie ook een beetje en inderdaad na zo'n trip eerst weer even bijkomen voor de volgende.
    Dikke kus

• 04 Februari 2013 - 21:09

Leo En Beppie:

Hoi lieverds, wat geweldig om nu die mooie foto's te zien na jullie verhalen!
    Kijken nu al uit naar de volgende serie! Geniet nog even van Nieuw Zeeland en dan op naar Zuid Amerika!
    Hele dikke knuffel van ons en natuurlijk ook van Poekie!

• 05 Februari 2013 - 08:32

Irene:

Hi Marije en Rick,

Zo leuk om jullie verhalen te horen omdat het voor ons bekend is.
    Wij waren op jullie locaties in 2011. Fantastisch he, dit vergeet je nooit!
    liefs, irene

• 05 Februari 2013 - 12:06

Jarreth:

hi Marije & RicardoOOOOO!

Ziet er prachtig uit... geniet er van! benieuwd naar de next pics!

Jar

• 05 Februari 2013 - 12:25

Lorraine:

Klinkt geweldig!!!! Prachtige foto's!

• 05 Februari 2013 - 12:29

Touria Asahad :

Hoi Marije en Rick,

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. De foto's zijn ook gaaf en leuk om te zien waar jullie zo van genieten. Kijk al uit naar het volgende reisverslag!
    Heel veel plezier en de groetjes van de andere collega's!

Dikke knuffel, Touria

• 05 Februari 2013 - 21:50

Johanna:

Ook ik heb nu 't reisverslag:) Wat een mooie foto's!!
    Verder sluit ik me aan bij Aran.....whahahaha. Geniet ervan, dikke kus en we appen snel!! xxx

• 06 Februari 2013 - 07:41

Tim Kool:

Krijg heimwee van die verhalen. Have fun!:)

• 06 Februari 2013 - 09:58

Henny & Léon:

De start ziet er heel veelbelovend uit. We hopen dat jullie heel veel blijven genieten!: is voor ons ook genieten....
    Liefs

• 06 Februari 2013 - 12:32

Hanny:

Wat een leuk reisverslag! Ga daar vooral mee door, reizen wij een beetje mee. Lekker relaxt, prachtige foto's en een prima temperatuur, jullie genieten en nog zo'n heerlijke lange reis voor de boeg! Blijf genieten. En Rick ik hoop dat je niet gek wordt van de jeuk! Liefs Hanny

• 06 Februari 2013 - 19:13

Hans En Nelly De Graaf:

Lieve Marije en Rick,
    Geweldig om jullie foto's te zien, wat hebben jullie al een hoop meegemaakt, bij jullie is het volop zomer en wij zitten heerlijk in de sneeuw. ik vond die zeehond wel erg leuk hij ging er echt voor zitten, misschien zien wij ook nog foto's van de dolfijntjes mijn lievelings dieren. Maar genieten jullie maar heerlijk van die onvergetelijke vakantie.
    Kusjes van Hans en Nelly

• 06 Februari 2013 - 19:28

Van Klaveren-Sanders:

Hallo jullie beiden,
    Ook wij (even voorstellen aan Rick; wij zijn oom Pieter en tante Maja; aangenaam) kunnen jullie onvergetelijke uitstap volgen. Prachtig verslag en adembenemende plaatjes.
    Genieten maar en vooral van elkaar. Tot+

• 07 Februari 2013 - 11:16

Nicoline Spruit:

Hoi Rick en Marije,

Klinkt en ziet er allemaal top uit! Leuk om eea van jullie belevenissen te horen! Geniet ervan en hoop nog meer verhalen te lezen! ps. jullie huisje is leuk en alles gaat prima daar!

• 07 Februari 2013 - 18:37

Piet:

Lieve kinderen

Wat prachtig allemaal en jullie zijn nog het mooist, zien er zo gelukkig en ontspannen uit!
    Een met de natuur. Leuk en humoristisch verslag ook.
    Wij genieten met jullie mee.
    Dikkke knuffels

pappeer

• 27 Februari 2013 - 09:31

Henny & Léon:

Que?

Leuk..... weer bericht van jullie, alleen doet de link het niet meer.
    We zijn benieuwd naar jullie reisverhalen en we hopen natuurlijk dat jullie heerlijk genieten.

Liefs

• 27 Februari 2013 - 15:45

JJ:

Lieve Marije en Rick,

Wat zijn jullie toch een geweldige reis aan het maken. Ik krijg het 2e verslag niet te zien maar het voorstukje is al geweldig.

Enjoy liefs Danilo en Jeannette